Półkolonia w CKiP

W drugim tygodniu Ferii nasze Centrum Kultury zaproponowało dzieciom i młodzieży w wieku od 7 do 13 lat półkolonie, podczas których odbyły się liczne wycieczki i warsztaty tematyczne. W poniedziałek wybraliśmy się na basen do Proszowic, po którym dzieci zjadły smaczny obiadek i uczestniczyły w warsztatach muzycznych. Uczestnicy kolonii sami stworzyli instrumenty muzyczne, na których zagrali koncert. Finałem był utwór We Will Rock You zespołu Queen , który w wykonaniu naszych kolonistów zabrzmiał wyjątkowo. Wtorek to wycieczka na lodowisko gdzie wraz z instruktorami zgłębialiśmy tajniki łyżwiarstwa. Trzeba przyznać że nasi kursanci okazali się wyjątkowo zdolni, już po 20 minutach każdy poruszał się samodzielnie po tafli lodu uczestnicząc w zabawach i konkursach. Po wycieczce i posiłku odbyły się warsztaty eko mody z recyklingu. Koloniści zostali podzieleni na cztero-osobowe grupy, które tworzyły własne stylizacje. Całość zakończył profesjonalny pokaz mody na wybiegu, ze światłami, muzyką i prezentacją stworzonych kreacji. Młodzi modele wykazali się dużą kreatywnością, świetnie się przy tym bawiąc. Kolejny dzień to niesamowita podróż pociągiem do Krakowa, gdzie zwiedziliśmy przepiękną wystawę szopek w Muzeum Historycznym. Spacerowaliśmy po Starym Mieście i Sukiennicach, nabywając pamiątki jak prawdziwi turyści. Ten dzień zwieńczył pyszny posiłek w pierogarni „Zielony Kredens” na ul. Św. Krzyża 3. W czwartek Nasze ekipa znów pływała w nowo otwartym proszowickim basenie. Po powrocie do Centrum Kultury odbyły się warsztaty kreatywnego szycia, podczas których każdy sam wykonał swoją maskotkę- przytulankę. Piątek rozpoczęliśmy na sportowo wycieczką na lodowisko, gdzie doskonaliliśmy technikę jazdy, bo nic tak nie hartuje naszego organizmu jak ruch na świeżym powietrzu. Po lodowisku nasi koloniści wrócili na zajęcia do CKiP , gdzie uczestniczyli w występach karaoke, wykazując się dużą znajomością utworów i melodii. Na koniec półkolonii odbyła się szalona zumbowa dyskoteka. Wszyscy uczestnicy zostali obdarowani pamiątkowymi dyplomami udziału w półkolonii oraz odblaskowymi bransoletkami i smyczkami z herbem naszej gminy i logo CKiP. Jesteśmy przekonani że był to aktywny i wartościowy czas spędzony z naszymi wychowawcami, którymi podczas półkolonii byli: Pani Ela Pierwoła , Pani Edyta Wilkosz, Pan Krzysztof Marchewczyk oraz Pani Agnieszka Brodowska a także instruktor Paweł Dys.